Komitet Wyborczy Wyborców Roberta Kościuka
Kościuk’24
Często zadawane pytania
Znajdziesz tu odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania dotyczące Krasnegostawu i naszej działalności.
- Gotowi do pomocy
CZĘSTO ZADAWANE PYTANIA
Zaglądaj tu regularnie po więcej informacji.
Miasto posiada dokumentację techniczną i pozwolenie na budowę pozwalające na przebudowę budynku ratusza miejskiego. W budynku zaplanowano pomieszczenia Urzędu Stanu Cywilnego, salę ślubów, która będzie również pełnić funkcję sali konferencyjnej oraz pomieszczenia biurowe z możliwością zagospodarowania w zależności od potrzeb. Budynek zostanie dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, zostanie również wyposażony w windę. Oczekujemy na ogłoszenie naboru, w którym będziemy mogli ubiegać się po pozyskanie środków zewnętrznych na sfinansowanie tej inwestycji.
Miasto jest na końcowym etapie przygotowywania dokumentacji projektowej na zagospodarowanie terenu przy ul. Zaułek Nadrzeczny. W ramach projektu przewidziano m.in. kompleksową modernizacje amfiteatru. Miasto 2024 r. będzie aplikowało o środki zewnętrzne z Funduszy Europejskich dla Lubelskiego 2021-2027 w ramach konkursów ogłaszanych przez Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Odbudowa tego miejsca jest jednym z naszych priorytetów. Po modernizacji obiekt ten będzie mógł pomieścić ponad 2000 osób. Inwestycja jest częścią planowanej rewitalizacji terenu Zaułka Nadrzecznego, która przewiduje także budowę stref parkingowych, tężni solankowej, toalety publicznej, placów zabaw dla dzieci młodszych i starszych, elementów małej architektury. Przy nowych ciągach komunikacyjnych umieszczone zostaną powstające co roku rzeźby. Pełna dokumentacja wraz z pozwoleniem na budowę powinna być gotowa w ciągu najbliższych tygodni. Kolejnym etapem będzie pozyskanie środków na realizację tego przedsięwzięcia.
Przeprowadzone w I etapie dofinansowanie pozwoliło mieszkańcom Krasnegostawu skorzystać z 320 zestawów kolektorów słonecznych oraz 360 zestawów paneli fotowoltaicznych, co stanowi znaczący krok w kierunku zwiększenia wykorzystania odnawialnych źródeł energii. Ta inwestycja nie tylko przyczyniła się do obniżenia kosztów energetycznych dla gospodarstw domowych, ale także wspiera zrównoważony rozwój oraz redukcję emisji szkodliwych substancji do atmosfery.
Aktualnie Miasto Krasnystaw otrzymało w ramach Programu Inwestycji Strategicznych ze środków Rządowego Funduszu Polski Ład kwotę 5.999.000,00 zł na realizację II etapu inwestycji polegającej na montażu odnawialnych źródeł energii. W ramach inwestycji pn. „Montaż instalacji odnawialnych źródeł energii na terenie Miasta Krasnystaw – etap II” zamontowane zostaną instalacje fotowoltaiczne i solarne na nieruchomościach mieszkańców (budynkach mieszkalnych, budynkach gospodarczych, na gruncie). Wysokość przyznanego dofinansowania umożliwi montaż około 300 kolejnych instalacji.
Jako Miasto wchodząc do spółki Społecznych Inicjatyw Mieszkaniowych SIM Lubelskie zadeklarowaliśmy budowę 140 mieszkań o umiarkowanym czynszu dla mieszkańców Krasnegostawu. Przypomnieć należy, że przez ostatnich 25 lat w ramach Krasnostawskiej Spółdzielni Mieszkaniowej praktycznie nie budowano budynków wielorodzinnych, jedyny powstał w latach 2015/16 przy ul. Piłsudskiego jako inwestycja TBS i kilkanaście mieszkań w rynku miejskim, podczas odbudowy historycznego kwartału przy ulicy Mostowej, Zamkowej i Kościuszki.
Pojawiające się programy rządowe oraz tworzone prawo nie sprzyjało budowaniu przez spółdzielnie mieszkaniowe czy też towarzystwa budownictwa społecznego. Z takiego stanu rzeczy korzystali deweloperzy, którzy praktycznie opanowali rynek nieruchomości, niejednokrotnie prawnie go naginając i doprowadzając do patologicznych - nagannych rozwiązań. Oczywiście przed przystąpieniem do realizacji umowy ze spółką SIM Lubelskie zwracaliśmy się do zarządu wspomnianych podmiotów, tj. KSM i TBS, lecz jak wspomniałem przy obecnym status quo nie wyrażali aprobaty na prowadzenie wspólnej inwestycji. Co nie zmienia faktu, że sytuacja w przyszłości może się zmienić i takie wspólne działania będą możliwe w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego (PPP).
Na ten moment pozostaje jednak SIM i realizacja tej inwestycji. Zdeklarowani najemcy nabędą prawo do wykupu mieszkań po upływie 15 lat, a przed upływem tego okresu z umowy będą w systemie najmu. Sytuacja na rynku mieszkaniowym obecnie jest trudna i nic nie zapowiada jakichkolwiek zmian systemowych, jednakże jeśli takie się pojawią bez problemu Miasto będzie partnerem do wspólnych działań.
Na uruchomienie transportu publicznego Miasto Krasnystaw w ramach Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Krasnegostawu pozyskało z programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027 kwotę 2 418 208,30 euro. W ramach projektu planowane jest uruchomienie niskoemisyjnego transportu na terenie Miasta Krasnystaw, Miasta i Gminy Izbica, Gminy Łopiennik, Gminy Krasnystaw i Gminy Siennica Różana. W ramach MOF opracowano już koncepcję utworzenia takiego transportu, a obecnie trwają przygotowania do zlecenia opracowania niezbędnej dokumentacji umożliwiającej złożenie wniosku o dofinansowanie (tryb pozakonkursowy) i wdrożenie zadania.
Na bezpieczeństwo publiczne składa się ogół warunków i instytucji chroniących życie, zdrowie, mienie obywateli oraz majątek ogólnonarodowy, czy też ustrój i suwerenność państwa przed działaniami i zjawiskami groźnymi dla ładu prawnego.
Zgodnie z ustawą o samorządzie gminnym zadaniem własnym gminy jest zaspakajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty, są to zadania z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli.
Do zapewnienia bezpieczeństwa publicznego zobowiązane są wszystkie organy władzy i administracji państwowej, szczególnie instytucje wyspecjalizowane w zapewnieniu bezpieczeństwa publicznego, jak np. Policja, Państwowa Straż Pożarna, Pogotowie Ratunkowe.
Na zabezpieczenia realizacji zadań wynikających z ustawy o samorządzie gminnym, o zarządzaniu kryzysowym, w budżecie miasta każdego roku zabezpieczane są środki finansowe.
W celu analizy zagrożeń i oceny ryzyka powołany jest Miejski Zespół Zarządzania Kryzysowego zbiera się i obraduje na posiedzeniach, nie rzadziej niż raz na kwartał, a także każdorazowo w przypadku wystąpienia takiej potrzeby. Na spotkaniach analizowana jest sytuacja na terenie miasta, ze szczególnym uwzględnieniem możliwych do wystąpienia zagrożeń.
Natomiast sprawy dotyczące obronności, na mocy ustawy o obronie Ojczyzny również należą do zadań Jednostek Samorządu Terytorialnego. Podział zadań zawarty jest w tym akcie prawnym. Najwyżej znajdują się struktury centralne – te państwowe i schodzą następnie na niższe szczeble do poziomu samorządów. Na tym samorządowym prowadzi się ściśle określone przepisami działania, które zlecane i koordynowane są w imieniu Wojewody przez właściwe wydziały Urzędu Wojewódzkiego, w tym również te dotyczące planowania działań dotyczących obronności. Środki finansowe na nie zabezpieczone są w budżecie państwa a przekazywane są do samorządów przez Wojewodów. Samorządy na co dzień odpowiadają za infrastrukturę krytyczną znajdującą się na ich terenie, są to urządzenia, obiekty i instalacje zapewniające prawidłowe funkcjonowanie społeczeństwa i gospodarki (szpitale, wodociągi, urządzenia energetyczne, teleinformatyczne, itd.).
Zapewniam, że nasz samorząd w ramach ogólnopolskiego systemu dot. spraw obronnych i cywilnych ma przygotowane plany prowadzenia działań na wypadek wystąpienia sytuacji kryzysowej. Dzięki nim możliwe będzie zapewnienie bezpieczeństwa i skoordynowania działań na rzecz wsparcia potrzebującym mieszkańcom czy to związanych z zagrożeniami środowiskowymi, żywiołami czy też wynikającymi z działań wojennych. W świetle obowiązujących przepisów zwiększony został zasób instrumentów do prowadzenia spraw przez samorządy w sytuacjach kryzysowych.
W ostatnim czasie zinwentaryzowaliśmy posiadane obiekty, które w razie potrzeby można użyć jako miejsca schronienia mieszkańców.
Natomiast w ramach podjętych przeze mnie działań w zakresie szkoleniowym Miasto pozyskało z Ministerstwa Obrony Narodowej środki finansowe na utworzenie, w Szkole Podstawowej nr 1, tzw. wirtualnej strzelnicy, dzięki której wszystkie chętne osoby będą mogły nabyć umiejętności strzeleckie oraz zapoznać się z obsługą krótkiej i długiej broni, co w kontekście wydarzeń za naszą wschodnią granicą ma na pewno niebagatelne znaczenie.
Obecnie prowadzę rozmowy związane z przeprowadzeniem szkoleń z pierwszej pomocy medycznej dla uczniów i z ratownictwa medycznego w rozszerzonym zakresie dla strażaków z jednostek OSP.
Miasto zleciło opracowanie koncepcji budowy kąpieliska na zbiorniku małej retencji Lubańka. Z koncepcji wynika, że wykonanie takiego miejsca byłoby możliwe w północno-zachodniej części zbiornika. Kąpielisko przewidziano na powierzchni ok 3 670 m² w tym strefa dla umiejących pływać oraz dla osób, które pływać nie potrafią (głębokość wody do 120 cm). Plaża piaszczystą o pow. 1340 m² i długości linii brzegowej ok. 80 m. Zaproponowano również pomost pływający o całkowitej długości 22 m. Koncepcja jest podstawą do podjęcia w przyszłości dalszych kroków w kierunku utworzenia miejsca do wypoczynku przy zbiorniku „Lubańka”.
53. Ogólnopolskie Święto Chmielarzy i Piwowarów „Chmielaki Krasnostawskie 2024” odbędzie się w dniach 23-25 sierpnia. Obecnie trwają negocjacje z potencjalnymi partnerami naszego festiwalu. Rozmawiamy także z menedżerami w sprawie dostępności w tym terminie pożądanych przez nas artystów. Należy jednak pamiętać, że
topowe zespoły i wykonawcy nie grają na imprezach plenerowych, skupiają się wyłącznie na koncertach biletowanych lub przekraczają nasze możliwości finansowe. Na pewno tak jak w ubiegłych latach postaramy się, aby program był na najwyższym poziomie i przyciągnął do Krasnegostawu mnóstwo gości. O tegorocznej imprezie będziemy informować na bieżąco.
Sejmik Województwa Lubelskiego przyjął Strategię Rozwoju Województwa Lubelskiego do 2030 roku. Dokument Strategii opiera się na zmianie podejścia do programowania rozwoju województwa lubelskiego, w którym przyjęto model zrównoważonego i odpowiedzialnego rozwoju.
Określona w Strategii wizja rozwoju oraz cele strategiczne wynikają z rozpoznania realnych i najważniejszych wyzwań oraz potrzeb i oczekiwań mieszkańców regionu. W Strategii Województwa Lubelskiego wskazane zostały Obszary Strategicznej Interwencji, na których będzie koncentrować się wsparcie finansowe. Jednym z takich obszarów jest OSI Żywicielski w skład, którego wchodzi Miasto Krasnystaw.
Wskazanym w strategii priorytetem rozwoju jest wykorzystanie zasobów naturalnych Wyżyny Lubelskiej dla rozwoju konkurencyjnego rolnictwa. Jako jeden z ważnych elementów Strategii wskazano utworzenie Lubelskiego Okręgu Przemysłu Rolno – Spożywczego, którego Liderem jest Miasto Krasnystaw. Zadaniem LOPRS jest rozwój podmiotów przetwórstwa rolno-spożywczego opartego o rozwój infrastruktury i obiektów przetwórczych i przechowalniczych. Tworzenie warunków i działania na rzecz lokalizacji na terenie województwa lubelskiego siedziby oraz podmiotów Krajowej Grupy Spożywczej. LOPRS skupiając samorządy gmin i przedstawicieli funkcjonującego na tym terenie przemysłu daje szanse oraz nowe możliwości do rozwoju gospodarczego naszego miasta i regionu.
Co do dzieci i młodzieży już pozyskaliśmy środki finansowe na zajęcia dodatkowe dla 1200 uczniów i 140 nauczycieli na podnoszenie ich kwalifikacji w ramach programu pn. „Lepszy start…”. Program pozwoli uczniom już od najmłodszych lat zwiększyć ilość zajęć dydaktycznych i tym samym pogłębić zasób ogólnej wiedzy w zakresie języków obcych czy też nauk ścisłych. A nauczycieli pozwoli wyposażyć w odpowiednie instrumenty i dodatkowe kwalifikacje czy doświadczenie.
Jak widać w odniesieniu do przedstawionych faktów za osobą przemawiają jego czyny a nie słowa, lecz jeśli ktoś oczekuje słownej deklaracji, to bez obaw mogę powiedzieć, że działania na rzecz mieszkańców są moim zobowiązaniem wobec każdego z nich bez wyjątku.
Zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego (mpzp) działka, na której usytuowany jest budynek przeznaczona jest pod dworzec PKP - do odległości 40 m od krawędzi ul. Lwowskiej, pozostały teren nie jest objęty mpzp. Zarówno funkcja terenu w mpzp, jak i ustanowione służebności zawarte w akcie notarialnym przy zakupie, powodują ograniczenia co do sposobu jego zagospodarowania.
Od początku kadencji obecnych władz miasta prowadzone były rozmowy z Radą Miasta Krasnystaw, których tematem było wypracowanie wspólnego stanowiska ws zagospodarowania budynku dworca PKP. Podczas posiedzenia Komisji Planowania, Gospodarki Komunalnej, Inwestycji i Finansów Rady Miasta Krasnystaw, które odbyło się w dniu 11 grudnia 2018 r. (udzielając odpowiedzi na pytanie jednego z radnych) Burmistrz Krasnegostawu informował, że rozpoczęły się prace związane z rządowym Programem Kolej Plus, w ramach którego będzie istniała możliwość pozyskania środków na odbudowę i budowę dworców PKP. Utworzenie wjazdu dla autokarów dalekobieżnych pozwoliłoby na utworzenie w tym miejscu centrum komunikacyjnego. Obecnie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oraz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego podpisały umowę na realizację projektów z Rządowego Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej Kolej Plus do 2029 r., w ramach której przewiduje się m.in. modernizację 10 stacji i przystanków, w tym w mieście Krasnystaw. Zgodnie z informacją otrzymaną od spółki PKP PLK w pierwszym kwartale 2024 r. planowane jest ogłoszenie przetargu na wybór wykonawcy dokumentacji projektowej dla tego zadania.
Obszar byłego dworca PKP znajduje się w korytarzu Strategicznego Studium Lokalizacyjnego Inwestycji Centralnego Portu Komunikacyjnego i jest brany pod uwagę
w trasowaniu nowych linii kolejowych przewidzianych do realizacji dla zadania „Budowa linii kolejowych nr 54 Trawniki – Krasnystaw i nr 56 Wólka Orłowska – Zamość – Tomaszów Lubelski - Bełżec”. Na posiedzeniu Komisji PGKIiF w dniu 19 stycznia 2021 r. w którym uczestniczyli m.in. Z.ca Dyrektora Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., Zastępca Dyrektora Biura Strategii Centrala PKP, Ekspert ds. Relacji z Otoczeniem Inwestycji, Z.ca Dyrektora ds. Inwestycji GDDKiA Oddz. w Lublinie, Koordynator Projektu Mosty Katowice Sp. z o.o. oraz mieszkańcy Krasnegostawu przedstawione zostały założenia dotyczące przebiegu linii kolejowej związanej z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego i wariantami technicznymi. Jeden z wariantów przebiegu inwestycji przedstawianych dotychczas przez Centralny Port Komunikacyjny Sp. z o.o. wiązałby się z koniecznością wyburzenia budynku dworca, a także przebudową układu komunikacyjnego w rejonie
ul. Witosa, ul. Rejowieckiej i ul. Lwowskiej, w tym ronda przy dworcu.
Spółka CPK nie dokonała dotychczas wyboru wariantu inwestorskiego dla projektu budowy linii kolejowych przebiegających przez miasto Krasnystaw. Co więcej, planowana jest aktualizacja Studium Techniczno Ekonomiczno Środowiskowego, w ramach której zostanie opracowane alternatywne trasowanie linii w powiecie krasnostawskim, w tym w mieście Krasnystaw. Do chwili wydania decyzji administracyjnej o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej, która określi linie rozgraniczające teren inwestycji nie będzie znane finalne zamierzenie CPK związane z omawianym terenem.
Dlatego też, niezasadne jest ponoszenie nakładów finansowych na modernizację budynku byłego dworca PKP w sytuacji, gdy istnieje prawdopodobieństwo jego całkowitej likwidacji i poprowadzenia na tym terenie inwestycji kolejowej bądź nowego układu komunikacyjnego.
Miasto w 2023 r. uzyskało dofinasowanie w wysokości 814 010,02 zł na utworzenie nowych miejsc opieki w żłobku miejskim w ramach Programu rozwoju instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 MALUCH+ 2022-2029. W ramach inwestycji utworzonych zostanie dodatkowych 20 miejsc dla dzieci. Projekt zakłada prace remontowe w budynku dostosowujące go do aktualnych potrzeb. Zadanie obejmuje również pokrycie kosztów utrzymania utworzonych miejsc dla dzieci przez 3 lata. Kwota pozyskana na ten cel to 601 920,00 zł.
Burmistrz Krasnegostawu, Robert Kościuk, podpisał umowę na realizację projektu "Lepszy Start - wdrożenie programów rozwojowych w szkołach podstawowych z terenu miasta Krasnystaw". Dzięki wsparciu z programu "Fundusze Europejskie dla Lubelskiego", Miasto Krasnystaw pozyskało środki w wysokości 1.783.972,10 zł, co stanowi większość kwoty potrzebnej na realizację, sięgającą prawie 2 mln zł.
Projekt skupi się na Szkołach Podstawowych nr 1 im. Adama Mickiewicza, nr 4 im. Jana Pawła II oraz nr 5 im. Orląt Lwowskich w Krasnymstawie. Jego celem jest podniesienie kompetencji i umiejętności 1268 uczniów i 141 nauczycieli poprzez wdrożenie programów rozwojowych, które przyczynią się do zwiększenia dostępu do wysokiej jakości edukacji, włączającej kształcenie, ułatwienia mobilności edukacyjnej oraz zapewnienia dostępności dla osób z niepełnosprawnościami.
W ramach projektu przewidziano realizację następujących zadań:
- Zadanie I: Dostosowanie szkół i prowadzonego nauczania do specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów oraz nauczycieli.
- Zadanie II: Rozwinięcie oferty zajęć pozalekcyjnych, koncentrujących się na rozwijaniu kompetencji społeczno-emocjonalnych, umiejętności podstawowych, zawodowych, w tym również kompetencji cyfrowych i ekologicznych.
- Zadanie III: Zakup dodatkowego wyposażenia dla trzech szkół objętych projektem, umożliwiającego prowadzenie planowanych zajęć dodatkowych, w tym również dla uczniów z niepełnosprawnościami.
- Zadanie IV: Organizacja wsparcia psychologiczno-pedagogicznego dla uczniów oraz rodziców/opiekunów, obejmująca również indywidualne porady dla rodziców dotyczące pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
- Zadanie V: Utworzenie 3 Szkolnych Ośrodków Kariery, gdzie uczniowie klas VII i VIII będą mogli uczestniczyć w zajęciach warsztatowych z pracodawcami, poznając codzienne wyzwania wybranych zawodów.
- Zadanie VI: Doskonalenie zawodowe nauczycieli zatrudnionych w szkołach objętych wsparciem, obejmujące również prace z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz rozwijanie kompetencji cyfrowych i ekologicznych.
Dzięki temu projektowi będziemy mogli zapewnić naszym uczniom z Krasnegostawu tak zwany "lepszy start".
Zdrowie jest dla człowieka jedną z najcenniejszych wartości, na której nam zależy i której sobie życzymy. W tym miejscu należy wyjaśnić, że samorząd Miasta swoimi działaniami może wspierać samorząd Powiatu, który jest odpowiedzialny za szpital i przychodnię zdrowia.
Z punktu widzenia samorządu Miasta można podejmować działania na rzecz profilaktyki, organizowania wydarzeń promujących zdrowy tryb życia, czy też organizowania akcji takich jak mobilne strefy zdrowia. Takie przedsięwzięcia prowadzone są przez samorząd Miasta niezależnie od zadań samorządu Powiatu. Osoby chętne mają możliwość odbyć bezpłatnie badania oraz konsultacje u lekarzy specjalistów. Moim celem jest zwiększenie ilości i częstotliwości tego rodzaju akcji prozdrowotnych. Ponadto uważam, iż zacieśniając współpracę pomiędzy samorządami oraz innymi jednostkami, takimi jak państwowe czy prywatne jednostki działające w obszarze zdrowia można zwiększyć potencjał naszego szpitala i jego ofertę o dodatkowe funkcje z zakresu szeroko pojmowanej opieki medycznej.
Brak odpowiedniej liczby lekarzy jest problemem powszechnym, Krasnystaw nie jest tu wyjątkiem. Jedyny sposób na przyciągnięcie lekarzy to zaoferowanie im więcej, niż w innych jednostkach medycznych. Natomiast kryterium nie zawsze są pieniądze. W środowisku często mówi się o mieszkaniu, możliwości awansu zawodowego, podnoszeniu kwalifikacji, itd. Ponadto młodzi lekarze chcą pracować u boku kolegów posiadających już wieloletnie doświadczenie. Należy zatem wprowadzić programy rekrutacyjne i szkoleniowe, jak również w przyszłości zabezpieczyć mieszkania, aby te elementy zachęty stały się bodźcem przyciągającym wykwalifikowany personel medyczny.
Obecnie mamy braki w specjalistach w pediatrii, ale nie tylko. Należy myśleć o kolejnych możliwościach, które zwiększą znaczenie naszej jednostki, szczególnie w zakresie położnictwa, leczenia pourazowego, chorób wewnętrznych, neurologii, czy radiologii.
Obecnie jestem członkiem Rady Społecznej Zdrowia przy ZOZ w Krasnymstawie. W ostatnim czasie miałem możliwość spotkać się z Krajowym Konsultantem do spraw Zdrowia właśnie w sprawie zwiększenia potencjału naszego szpitala powiatowego o kolejną specjalizację. O szczegółach będę informował na bieżąco.
Projekt „Rozwój infrastruktury sportowej w Mieście Krasnystaw” składa się z dwóch części i jest obecnie w trakcie realizacji. Jeszcze w tym roku powinna zakończyć się nadbudowa zaplecza hali sportowej Centrum Sportowo-Rekreacyjnego o halę sportów walki. Z kolei prace związane z remontem i modernizacją potrwają dłużej, niż pierwotnie zakładaliśmy. Po rozpoczęciu robót okazało się, że trzeba wymienić część dachu. Konieczne stało się zabezpieczenie jego elementów konstrukcyjnych przed korozją, a także fundamentów i ścian przed osiadaniem i
pojawiającymi się pęknięciami.
Planowany termin zakończenia prac to czwarty kwartał bieżącego roku dla hali do sportów walki, oraz pierwszy kwartał 2025 dla pływalni miejskiej.
Z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg na budowę przeprawy mostowej na rzece Wieprz w rejonie ulic Gawryłowa i Nieczaja pozyskaliśmy 30 877 038,04 zł. Inwestycja szacowana jest na około 38 mln zł. Sam most będzie miał 102 metry długości. W najbliższym czasie nastąpi otwarcie ofert. W ramach nowego ciągu komunikacyjnego rozbudowana zostanie również część ul. Kaczej, na co w 2023 roku Miasto Krasnystaw otrzymało 11 425 774,84 zł z wspomnianego RFRD.
Zakończenie prac budowlanych po ich rozpoczęciu przewidywane jest na okres trzech lat.
Niespełna trzy miesiące temu informowałem o wizycie Czesława Langa - dyrektora generalnego tego wyścigu - w sprawie możliwości organizacji Tour de Pologne Women. Jesteśmy w trakcie rozmów, które jeszcze nie zostały sfinalizowane. W sierpniu 2021 roku Krasnystaw znalazł się na trasie pierwszego etapu 78. Tour de Pologne. W centrum miasta zorganizowana została tzw. lotna premia. Dobra współpraca zaowocowała tym, że teraz po raz kolejny będziemy partnerem wydarzenia kolarskiego dla kobiet.
Krasnystaw będzie miejscem startu drugiego etapu Tour de Pologne Women w sobotę, 29 czerwca. Start honorowy nastąpi w obrębie Rynku Miejskiego około godz. 12. Potem kolarki przejadą ulicami Piłsudskiego, Sikorskiego i Kłosowskiego. Z kolei na ul. Borowej, w rejonie skrzyżowania ulic Brzechwy i Krasickiego, zaplanowany został tzw. start ostry, czyli rozpocznie się właściwe ściganie.
21 kwietnia 2022 r. zostało powołane Stowarzyszenie Lubelski Okręg Przemysłu Rolno-Spożywczego w celu stymulowania ożywienia gospodarczego obszaru LOPRS. Ideą, wokół której zostało utworzone Stowarzyszenie jest przekonanie, że partnerstwo samorządów pozwoli wyjść poza lokalną perspektywę i osiągnąć cele, których efekty będą zauważalne w skali całego regionu.
Duża koncentracja gleb o najwyższej przydatności dla produkcji żywności, znacząca rola w skali kraju w zakresie produkcji roślin oraz wysokie nasłonecznienie, które z jednej strony stanowi sprzyjające uwarunkowanie przyrodnicze do rozwoju rolnictwa, z drugiej zaś stanowi istotny potencjał rozwoju energetyki opartej na źródłach odnawialnych predestynują obszar LOPRS do podejmowania działań mających na celu rozwój przedsiębiorczości wykorzystującej surowce rolne.
Współpraca w ramach LOPRS przyczyni się do realizacji ważnych projektów społecznych, gospodarczych, inwestycyjnych mających na celu rozwój gmin członkowskich Stowarzyszenia.
Śledź nasze media społecznościowe.
Sfinansowano ze środków KWW Roberta Kościuka